Poznaj politykę jakości centrum rodzinnego Nido

Małgorzata Hwang

  • Home
  • Małgorzata Hwang
Małgorzata Hwang

Małgorzata Hwang

Integracja Sensoryczna
Umów wizytę

O mnie

Absolwentka pedagogiki specjalnej ze specjalnością oligofrenopedagogika na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Ukończyła specjalistyczne kursy I i II stopnia w zakresie integracji sensorycznej oraz jej zaburzeń w Warszawie. Absolwentka Kursu Umiejętności Interpersonalnych i Podstaw Pomagania oraz Szkoły Counsellingu Gestalt w Krakowie. Absolwentka studiów podyplomowych: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Od 2007 roku pracuje w Maltańskim Centrum Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym i ich Rodzinom w Krakowie prowadząc terapię dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego oraz rodzicami, wspierając ich w procesie wychowania. Pracuje także w Krakowskim Instytucie Rozwoju Edukacji, gdzie prowadzi zajęcia na podyplomowych studiach z zakresu integracji sensorycznej.

Od lat związana ze Stowarzyszeniem Terapeutów Relacyjno- Rozwojowych. W latach 2022-2024 współpracowała z Fizjomed Prywatne Centrum Osteopatii i Fizjoterapii, gdzie w ramach koncepcji FIZJOMED EAT (aktualnie NIDO EAT) prowadziła zajęcia z integracji sensorycznej dla dzieci w wieku do 7 roku życia.

Prowadzi wykłady na uczelniach wyższych w zakresie integracji sensorycznej oraz wczesnego wspomagania rozwoju, a także warsztaty związane ze świadomością ciała i integracją zmysłowo-ruchową. Jest autorką szkolenia dla specjalistów „Sensoryczne aspekty w autyzmie”, które opracowała z myślą o Fizjomed Academy.

W NIDO Osteopatia – Fizjoterapia – Neurologopedia jest wsparciem dla zespołu NIDO EAT, gdzie prowadzi zajęcia z integracji sensorycznej dla dzieci w wieku do 7 roku życia, u których występują tylko problemy z przetwarzaniem sensorycznym oraz z dziećmi, u których problemy sensoryczne współistnieją z innymi trudnościami rozwojowymi:

  • z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego,
  • z zaburzeniami komunikacji, opóźnionym rozwojem mowy, afazją, mutyzmem wybiórczym,
  • z zespołami genetycznymi,
  • niepełnosprawnością intelektualną,
  • z dziećmi ze spektrum autyzmu.

Publikacje

  • E. Kudłacik, M. Hwang, Rewalidacja dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym, {w:} Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośłedzeniem umysłowym, Wydawnictwo Naukowe WSP, Kraków 1998,ISBN -83-87513-23-7 – nagroda rektora zespołowa II stopnia
  • T. Cierpiałowska, M. Hwang, Wczesna interwencja wobec dziecka z równoczesnymi ubytkami słuchu i wzroku – uwarunkowania polskie i brytyjskie, {w:} Edukacja i rehabilitacja osób głuchoniewidomych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2002, ISBN 83-7299-127-8
  • M. Hwang, Wokół metod pomocy małemu dziecku niepełnosprawnemu i jego rodzinie, {w:} Światło i cienie, 2/40 2003
  • M. Hwang, Wczesna diagnoza dziecka niepełnosprawnego, {w:} Rehabilitacja, opieka i edukacja specjalna w perspektywie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2004
  • M. Hwang, Metoda integracji sensorycznej w terapii małych dzieci niepełnosprawnych, {w:} Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w biegu życia, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010, ISBN 978-83-227-3148-2
  • M. Hwang, U. Srzednicka, Terapia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, {w:} Pomiędzy ideą a rzeczywistością, Kraków 2016
Quote Image

“I had a great experience at this healthcare clinic. I was seen quickly, and the doctor was able to diagnose and treat my condition very patiently.

user Image

Dr. John

Co-Founder
Quote Image

“I had a great experience at this healthcare clinic. I was seen quickly, and the doctor was able to diagnose and treat my condition very patiently.

user Image

Olivar Lucy

Co-Founder
Quote Image

“I had a great experience at this healthcare clinic. I was seen quickly, and the doctor was able to diagnose and treat my condition very patiently.

user Image

Jemmy John

Degree

Kursy i szkolenia

    • Neurobiologiczne Podstawy integracji Sensorycznej ( prowadząca Małgorzata Karga – instruktor metody Integracji Sensorycznej, instruktor metody NDT-Bobath)
    • Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej wg programu dr Jean Ayres ( prowadząca Małgorzata Karga)
    • Odruchy w uczeniu i nauczaniu wg Sally Goddard (prowadzący Jan Jurriaan Ten Hoopen)
    • Clinical Assessment and Practical Interventions for Praxis: From Ideation to Execution ( PTIS prowadząca Teresa May-Benson)
    • Współpraca z dzieckiem w trakcie diagnozy i terapii SI – udany kontakt i komunikacja
    • Sensory Integration Assessment and Intervention for Individuals with Autism( PTIS prowadząca Teresa May-Benson)
    • “Black White & Grey” – workshop on clinical understanding reasoning and strategies for ADHD & SPD (prowadząca Bhu Venkatesan,M.O.TH)
    • Zaburzenia przetwarzania bodźców sensorycznych u dzieci urodzonych przed czasem – krótko i długofalowe konsekwencje przedwczesnego porodu ( L. Klimont – instruktor metody Integracji Sensorycznej, instruktor metody NDT-Bobath)
    • Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych wg S. Masgutowej
  • Godziny przyjęć

    Czwartek: 08:30 - 20:00